Бази даних


Наукова періодика України - результати пошуку


Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Повнотекстовий пошук
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (1)Реферативна база даних (5)
Список видань за алфавітом назв:
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  L  M  N  O  P  R  S  T  U  V  W  
А  Б  В  Г  Ґ  Д  Е  Є  Ж  З  И  І  К  Л  М  Н  О  П  Р  С  Т  У  Ф  Х  Ц  Ч  Ш  Щ  Э  Ю  Я  

Авторський покажчик    Покажчик назв публікацій



Пошуковий запит: (<.>A=Hashchuk P$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 4
Представлено документи з 1 до 4
1.

Hashchuk P. 
General principles of hard-soft-technologies application to modelling of operation process in internal combustion engines [Електронний ресурс] / P. Hashchuk, S. Nikipchuk // Праці Одеського політехнічного університету. - 2018. - Вип. 2. - С. 34-48. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Popu_2018_2_6
Досконалість поршневих двигунів в конструктивно-механічному сенсі без революційних змін в технології конструювання й виготовлення підвищити важко, а от досконалість в термодинамічному сенсі і "широке поле" для корисної активності інженерної науки. Аби якнайглибше проникнути в явище перетворення форм енергії - хімічної на теплову, а далі - теплової на механічну, необхідна багата на когнітивні можливості й належно адекватна модель "постійно змінних" у часі внутрішньомоторних процесів. Створити таку модель суто аналітичними й алгоритмічними засобами, як з'ясувалось, навряд чи можливо, а тому завжди паралельно до теоретичних досліджень доводиться застосовувати ще й експериментальні, що вимагають використання спеціального стендового обладнання. Поєднання натурності та віртуальності в моделюванні процесів, що перебігають у двигунах внутрішнього згоряння, надає змогу принципово підвищити якість інформаційного забезпечення процесу проектування і конструювання двигунів. Такий підхід можна назвати hard-soft-технологією пізнання. Мета роботи - уточнити засади раціонального поєднання натурального і віртуального модельних середовищ у єдину систему, втілюючи тим самим hard-soft-технологію моделювання робочого процесу в двигуні внутрішнього згоряння. Загалом "інтегрувати", якщо можна так казати, систему описових рівнянь хоч у якій формі бездоганно може лише реальність. Відтак гармонійне поєднання натурного модельного і віртуального модельного в межах будь-якої парадигми надає змогу поглибити пізнання закономірностей продукування механічної енергії в тепловому двигуні. Виходячи з загального, значною мірою теоретичного, опису теплопередачі і спираючись на рівняння теплопередачі Ньютона та теорії подібності, тим не менш, коли заходить мова про адекватне оцінювання тепловіддачі через стінки робочого простору двигуна, доводиться вдаватись до коректувальних дій, здійсненних тільки за допомогою безпосередніх вимірювань. Саме безпосередні вимірювання в натурному середовищі температурних параметрів робочого простору двигуна створюють інформаційну основу для теоретичних узагальнень у віртуальному середовищі.
Попередній перегляд:   Завантажити - 777.951 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
2.

Hashchuk P. 
Optimal Gear Shift Algorithm in the Car Transmission during Its Deceleration [Електронний ресурс] / P. Hashchuk, R. Pelo // Ukrainian journal of mechanical engineering and materials science. - 2018. - Vol. 4, Num. 1. - С. 131-143. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ujmems_2018_4_1_15
On the way to improving the car one can not avoid the problem of optimal gear shift in stage transmissions. Typically, the gear (stage) shift laws are distinguished, which are optimal because of fuel efficiency, either in terms of dynamics (speed), or in terms of comfort/safety of the car, etc. And all these types of laws are considered to be special, irreducible to each other. Because of this, in the designs of real automotive transmissions, it is often foreseen for the driver to have several automatic control programs at the same time. But everything that is entrusted to the driver is to some extent the subjective negation of automaticity and optimality. The purpose of the work is to refute such very common system of views on the optimality of transmission control as: it turns out there is a single optimal gear shift law, within which there are no contradictions, at least between energy efficiency requirements and the requirements for the dynamics (or performance) of the vehicle. The basis of the research methodology is the fully motivated principle of non-interference of the automatic transmission control system in the choice of the car movement program - a choice that is largely due to the circumstances and road conditions of the vehicle movement. So, optimizing the gear shift laws, it is necessary to consider the movement program to be predetermined (subject only to the driver), and the consequences of forced deviation from it during the operation of the elements of transmission control should be minimized. Specifically, gear shifting is considered during the car deceleration. Direct involvement of the engine in the process of gear changes is envisaged, that is, the implementation of the principle of active synchronization of the rotation speed of separate parts of the transmission on adjacent gears during their shifting. In this case, the transmission of mechanical energy through the transmission is carried out by a continuous flow. The implementation of the dynamic principles of automation also leads to a decrease in the amount of mechanical energy that is transformed into heat during the skid of gear shift elements (frictions, for example). This makes it possible to increase the durability of the gear-shift elements or to impose lighter requirements in the process of designing the transmission. The described algorithm of the optimal transmission control of the car provides grounds for the formation of motivated guidelines for selecting the moments of gear shift also during purely manual control of the car. The obtained results are quite general, although significant simplifications were introduced into the car model. In particular, the scheme of the gearbox, considered to be very simple, actually fully reproduces the principles of work of the mechanical stage transmission of any structure. The process of gear shifting is so fast that the linearized reproduction of the operating modes of the "engine-transmission" system is quite natural and such that it can not distort the idea of the optimal functioning of the engine-transmission system.
Попередній перегляд:   Завантажити - 472.375 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
3.

Hashchuk P. 
Heat Generation and Heat Consumption in Engine of Rapid Internal Combustion [Електронний ресурс] / P. Hashchuk, S. Nikipchuk // Ukrainian journal of mechanical engineering and materials science. - 2018. - Vol. 4, Num. 1. - С. 160-174. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ujmems_2018_4_1_17
The research of heat generation and heat consumption in a conventional or ideal engine provides useful information about the regularities, character of the process and effectiveness of fuel combustion in any real engine that cannot be subject to experiments. This information is advantageous both in case of heat transformation effectiveness analysis and the development of means to improve already employed engine. The procedure (algorithm) of thermal processes modeling that take place in the internal combustion engines should be developed in a way that enables, according to measured pressure of working gases, to adequately reconstruct the course of heat generation, and vice versa, relyin on a set course of heat generation, to veritably identify the change of gases pressure in the cylinder. Research aim - based on the principle of analogy and harmonious combination of induction and deduction to evaluate the possibility to represent in a formal way and theoretically generalize experimentally identified information about the regularities of heat generation and heat consumption processes development in Otto-cycle engines (engines of rapid internal combustion). As a rule in case of analytical identification of heat generation - heat consumption processes the index a of combustion capacity is defined in advance. The acquired information, however, demonstrates that there are more reasons to consider the value of the parameter m to be set in advance, rather than of the parameter a. The relation between values of heat emission maximal intensiveness and the time of its achievement in an empirical sense is seemingly parabolic. Theoretically, as it has been found out, it can be evidently treated as "fuzzy" hyperbolic. The fact that the engine's idle run does not conform to the "hyperbolic" tendency manifests its considerable imperfection and does not contend against the theoretically substantiated regularity. Given, for example, that, it is possible to acknowledge that. While given, we will have to acknowledge that. Thus, if we assign in advance that we considerably limit the flexibility and preciseness of the identification algorism.
Попередній перегляд:   Завантажити - 873.807 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
4.

Hashchuk P. 
Development of praxeological principles to model/study heat generation and heat consumption processes in the engine of rapid internal combustion [Електронний ресурс] / P. Hashchuk, S. Nikipchuk // Восточно-Европейский журнал передовых технологий. - 2019. - № 1(5). - С. 54-65. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vejpte_2019_1(5)__9
Розглянуто технологію моделювання/дослідження явищ теплотворення, тепловіддачі, тепловикористання у двигуні швидкого внутрішнього згоряння, в основу якої покладено принципи праксеологічності. Визнано, що подальший розвиток класичних підходів до моделювання робочих процесів у двигуні, спираючись суто чи здебільшого на аналітико-алгоритмічні описи, є практично неможливим. Тож запропоновано залучити в модель також і реальний робочий простір двигуна, системно приєднуючи його до віртуального, втіленого в програмно-алгоритмічному середовищі, і тим самим впроваджуючи частину реальності в модель цієї ж реальності. В межах дослідження за натурний робочий простір використовувався циліндр дослідницького двигуна BRIGGS&STRATTON, змонтованого на спеціальному випробувальному стенді. У цьому випадку з'являється можливість суттєво спростити аналітичну складову модельного відображення робочих процесів в двигуні, вибудовуючи її на базі класичних аналітичних співвідношень, що відображають закон збереження речовини, закон збереження енергії, закон тепловіддачі, рівняння термодинамічного стану робочого тіла. Модель набуває конкретності не за рахунок спеціальних емпіричних описів, а завдяки черпанню поточної інформації з реального інформаційного простору на засадах теорії подібності. Потрібної ефективності моделі надає імітація в програмному середовищі взаємодії між собою та довкіллям двох зон, на які поділено модельний робочий простір двигуна. Двозонна модель протиставлена так званим багатозонним, у межах яких завжди існує високий ризик виникнення майже не контрольованих помилок і похибок - моделям, які потребують складного й трудомісткого інформаційного супроводу й обслуговування. Саме у разі двозонного трактування модельного робочого простору стає можливим відмовитись від аналітичного контролю за хімічною рівновагою в робочому середовищі і не існує причин, які б зумовлювали речовинний обмін між зонами. А тому тепловіддачу у стінки робочого простору можна визначати за прикладом однозонної моделі. З проведеного дослідження випливає доцільність застосування Вібе-функції для віртуального симулювання явища теплотворення. Якість симулювання суттєво зростає завдяки залученню інформації, отримуваної у процесі, так би мовити, "on-line-спілкування" віртуальної (у формі комп'ютерної програми) та реальної (у формі натурного робочого простору) частин модельного середовища. Виклад матеріалу супроводжується ілюстративним матеріалом, який відображає таку отриману засобами моделювання інформацію про перебіг: робочого тиску в робочому просторі двигуна, температури робочого тіла, коефіцієнта надміру повітря, коефіцієнта тепловіддачі. Наведено приклади зміни інтенсивності теплотворення та інтенсивності тепловіддачі у поверхні: робочого простору загалом, гільзи циліндра, кришки циліндра, головки поршня. Серед ілюстрацій - характеристики внутрішнього (міжзонного) теплообміну.
Попередній перегляд:   Завантажити - 1.591 Mb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
 
Відділ наукової організації електронних інформаційних ресурсів
Пам`ятка користувача

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського